منابع
افشانی، سید علیرضا، جواهرچیان، ندا و حقیقتیان، منصور (1398). پروبلماتیک خودرهابخشی در فضای مجازی؛ کاوشی کیفی از چگونگی ابراز خود در میان میکرواینفلوئنسرهای اینستاگرامی شهر یزد.
مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران،
8(1)، 115-143.
https://doi.org/10.22059/jisr.2019.263179.724
بالیبار، اتین (1393). فلسفۀ مارکس. ترجمۀ عباس ارضپیما. تهران: دیبایه.
بیزر، فردریک (1391). هگل. ترجمۀ سید مسعود حسینی. تهران: ققنوس.
جلائیپور، حمیدرضا و حاجیزادگان، ابوالفضل (1399). شناسایی و ارزیابی الگوهای تأثیرپذیری کاربران ایرانی توییتر از نگرشهای سیاسی اینفلوئنسرها.
مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران،
9(4)، 855-877.
https://doi.org/10.22059/jisr.2020.271060.785
طالبزاده، سید حمید و صادقیان، محمد (1395). چگونگی اهمیت سوژه و کنش در فلسفۀ ایدئالیستی آلمان و بهتبع آن در اندیشۀ مارکس.
مطالعات جامعهشناختی،
23(2)، 540-566.
https://doi.org/10.22059/jsr.2017.62093
Afshani, S. A., Javaherchian, N., & Haghighatian, M. (2019). Problematic of self-emancipation in virtual space qualitative exploration how micro-influencers of instagram in Yazd express themselves.
Quarterly of Social Studies Research in Iran,
8(1), 115-143.
https://doi.org/10.22059/jisr.2019.263179.724 (
In Persian)
Balibar, E. (2014). Marx Philosophy. Translated by: A. Arz Peima. Tehran: Dibayeh.
Beiser, F. (2012). Hegel. Translated by: S. M. Hosseini. Tehran: Ghognoos.
Butler, J. (1988). Performative acts and gender constitution: An essay in phenomenology and feminist theory
. Theatre Journal,
40(4), 519-531.
https://doi.org/10.2307/3207893
Butler, J. (1990). Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity. London and New York: Routledge.
Butler, J. (1997). The Psychic Life of Power: Theories in Subjection. Stanford, CA: Stanford University Press.
Cowles, D. (2017). Thrownness, attunement, attention: A Heideggerian account of responsibility, A thesis submitted for the degree of Doctor of Philosophy, Department of Philosophy University of Essex.
Cronholm S. (2004). Illustrating multi-grounded theory. In Proceedings of the 3rd European Conference on Research Methodology for Business and Management Studies, Reading, United Kingdom.
Czaplicki, L., Kostygina, G., Kim, Y., Perks, S. N., Szczypka, G., Emery, S. L., ... & Hair, E. C. (2020). Characterising JUUL-related posts on Instagram.
Tobacco Control,
29(6), 612-617.
https://doi.org/10.1136/tobaccocontrol-2018-054824
Dreyfus, H. L., & M. A. Wrathall. (2005). A companion to Heidegger. UK: Blackwell.
Dreyfus, H. L. (2008). Interpreting Heidegger on Das Man, Inquiry: An Interdisciplinary Journal of Philosophy, 38(4), 455-467.
Foucault, M. (1990). The History of Sexuality: The Use of Pleasure. Translated by: R. Hurley. Vintage Books a Division of Random House, Inc. New York.
Freeman, S. (2018). Utilizing Multi-Grounded Theory in a Dissertation: Reflections and Insights. The Qualitative Report, 23(5), 1160-1175. https://doi.org/10.46743/2160-3715/2018.3143
Hurley, Z. (2019). Imagined affordances of Instagram and the fantastical authenticity of female Gulf-Arab social media influencers.
Social Media+ Society,
5(1), 2056305118819241.
https://doi.org/10.1177/2056305118819241
Jalaeipour, H., & Hajizadegan, A. (2020). Exploring and evaluating the patterns Iranian twitter users are affected by the political attitudes of influencers.
Quarterly of Social Studies Research in Iran, 9(4), 855-877.
https://doi.org/10.22059/jisr.2020.271060.785 (
In Persian)
Mujtahedi, K. (2015). Descartes and his philosophy. Tehran: Amirkabir.
Talebzadeh, S. H., & Sadeghian, M. (2017). Importance of Subject and Action in German Idealistic Philosophy and Its Reflection in Marx’s Thought and Philosophy. Sociological Review, 23(2), 540-566. https://doi.org/10.22059/jsr.2017.62093
Yeru, T. E. (2019). Celebrification of Instagram Users As a Practice. KnE Social Sciences, 405-418.