بایبوردی، اسماعیل و کریمیان، علیرضا (1393)، «جهانیشدن فرهنگ و تأثیر آن بر هویت ملی ایران»، پژوهشنامة روابط بینالملل، شمارة 28: 77-102.
جلائیپور، حمیدرضا و نظرعباسی، صدیقه (1391)، «ناسیونالیسم قومی و عوامل مؤثر بر آن؛ مورد مطالعه: دانشجویان ترکمن استان گلستان»، فصلنامة مطالعات و تحقیقات اجتماعی، شمارة 1: 331-341.
چلبی، مسعود (۱۳۷۸)، هویت قومی و رابطة آن با هویت ملی، تهران: وزارت کشور، معاونت امور اجتماعی و امور شوراها.
حاجیانی، ابراهیم (1383)، مسئلة وحدت ملی و الگوی سیاست قومی در ایران، مجموعه مقالات مسائل اجتماعی ایران، تهران: نشر آگه.
حشمتزاده، محمدباقر و گنجخانلو، مصدق (1387)، «آسیبشناسی هویت ملی در نشریات دانشجویی قومی»، فصلنامة رهیافتهای سیاسی و بینالمللی، شمارة 14: 163-190.
ربانی، علی و همکاران (1388)، «رابطة هویت ملی و قومی در بین دانشجویان آذری، کرد و عرب دانشگاههای دولتی ایران»، فصلنامة مطالعات ملی، شمارة 3: 50-65.
ــــــــــــــــــــــ (1387)، «بررسی رابطة هویت ملی و قومی با تأکید بر احساس محرومیت و جامعهپذیری قومی: مطالعة موردی دانشجویان آذری، کرد و عرب»، فصلنامة مسائل اجتماعی ایران، شمارة 63: 1-37.
سراجزاده، سیدحسین و ادهمی جمال (1387)، «بررسی تفاوتهای قومیتی دانشجویان از نظر فعالیت در کانونهای فرهنگی دانشگاهها»، فصلنامة تحقیقات فرهنگی، شمارة ۲: 135-158.
سیدامامی، کاووس (1387)، «هویتهای قومی از کجا برمیخیزند؟ مروری بر نظریههای اصلی»، فصلنامة خط اول، شمارة 7: 3-15.
صالحی امیری، رضا و محمدی، سعید (1389)، دیپلماسی فرهنگی، تهران: نشر ققنوس.
صفایی موحد، سعید و باوفا، داوود (1392)، «عوامل شکلدهندة برنامة درسی پنهان در آموزش عالی ایران: یک مردمنگاری خودنگاشت»، دوفصلنامة مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، شمارة 7: 30-53.
عراقیه، علیرضا و همکاران (1388)، «تلفیق راهبردی مناسب برای تدوین برنامة درسی چندفرهنگی»، فصلنامة مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، شمارة 2: 149-165.
عراقیه، علیرضا و همکاران (1390)، «توسعة سرمایة انسانی در آموزش عالی از طریق احترام به تنوع فرهنگی دانشجویان»، دوفصلنامة مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، شمارة 7: 85-99.
ـــــــــــــــــــــــ (1390)، «بررسی جایگاه قومیت در برنامة درسی پنهان»، فصلنامة مطالعات برنامة درسی، شمارة 23: 56-75.
عراقیه، علیرضا (1392)، «گونهشناسی رهیافتهای میانرشتهای و دلالتهای آن در طراحی برنامة درسی چندفرهنگی در آموزش عالی»، فصلنامة علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، شمارة 1: 98-81.
غریبی، جلال و همکاران (1392)، «برنامة درسی چندفرهنگی و دلالتهای آن برای آموزش عالی ایران»، همایش ملی آموزش و پرورش چندفرهنگی.
فکوهی، ناصر (1389)، همسازی و تعارض در هویت و قومیت، تهران: نشر گلآذین.
ــــــــــــ (1386)، «نقش زبان و هویتهای قومی و محلی در توسعة نظام آموزش عالی»، فصلنامة مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شمارة 9: 127-160.
قادرزاده، امید و شفیعینیا، عباس (1391)، «تأثیر ساختار اجتماعی آموزش بر قومگرایی دانشجویان»، مجلة علوم اجتماعی (دانشگاه علامه طباطبائی)، شمارة 59: 165-206.
محمدپور، احمد (1388)، «تحلیل دادههای کیفی: رویهها و مدلها»، فصلنامة علمی-پژوهشی انجمن انسانشناسی ایران، شمارة 2: 127-160.
مرشدیزاد، علی و همکاران (1389)، «بازنمایی هویت ملی و قومی در نشریات دانشجویی کردزبان در فاصلة زمانی سالهای 1376 تا 1384 (مطالعة موردی: دانشگاههای تهران، تبریز، کردستان)»، فصلنامة مطالعات سیاسی، شمارة 8: 75-101.
مسعودنیا، حسین و مهرابی کوشکی، راضیه (1392)، «بررسی رابطة هویت ملی و قومی: (مطالعة موردی دانشجویان دانشگاه تهران)»، فصلنامة مطالعات توسعة اجتماعی-فرهنگی، شمارة 2: 961- 993.
معیدفر، سعید و رضایی، علیرضا (1388)، «تحلیلی بر وضعیت هویت قومی در جامعة ایران، مطالعة موردی: دانشجویان دانشگاه تهران»، فصلنامة مطالعات سیاسی، شمارة 3: 19-48.
میرزائی، حسین و عباسزاده، محمد (1392)، «مطالعة چگونگی تعامل هویت ملی و قومی دانشجویان (مطالعة موردی: دانشجویان آذری، عرب و بلوچ)»،
دوفصلنامة علوم اجتماعی، شمارة 2: 243-275.
Alger Jonathan R et al. (2000),
Does Diversity Make a Difference? Three Research Studies on Diversity in College Classrooms, American Council on Education and American Association of University Professors,Washington, DC: http
://Acenet.Edu
Corbin, J., and Strauss A. (2008), Basics of Qualitative Research, 3 Edition, London: Sage Publications Inc.
Rong, Ma. (2008), Education of Ethnic Minorities in Contemporary China, The Conference on Minority Language Education in China, HongKong University, (April 19).
Sautmant, B. (1998), “Affirmative Action, Ethnic Minorities and China's Universities”, Pacific Rim Law and Policy Association, Vol 7, No 1,: 77-117.
Sun, B. (2015), The Influence of Ethnic Minority Demographics on Provincial Preferential Policy Making in the Chinese College Admission System, Political Science 411: National Capital Research, April 16.
Swail Scott, W., Redd, Kenneth E., and Perna, Laura W. (2013), Retaining Minority Students in Higher Education: A Framework for Success, Ashe-Eric Higher Education Report: Vol 30, No 2, Wiley Periodicals, Inc., A Wiley Com.