احمدیان، الهه و عنابستانی، مینا(1391)، «هوش معنوی عامل ارتقاء کارآفرینی»، کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان، دانشگاه مازندران.
اخوان، پیمان؛ سیدنقوی، میرعلی؛ ابراهیمی طالقانی، احمد؛ بخشا، آرش؛ زاهدی، محمدرضا (1389)، «بررسی عوامل مربوط به پتانسیل کارآفرینی و ارائه رویکرد چندوجهی مطالعه موردی (صنعت قطعه سازی خودرو)»، فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات مدیریت صنعتی، سال ششم، شماره17 : 107 – 133.
بوداقی، علی(1392)، بررسی میزان ظرفیت انطباقپذیری سازمانی کارمندان دانشگاه تبریز و عوامل مرتبط با آن، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده حقوق و علوم اجتماعی، دانشگاه تبریز.
ازکیا، مصطفی (1377)، جامعهشناسی توسعه، تهران: نشر کلمه.
اکبری، نعمتالله و افخمیستوده، وحید(1387)، بررسی سازگاری و نقش آموزهی اسلامی با شاخصهای نوین توسعه اقتصادی، همایشاقتصاداسلامیوتوسعه.
انصاری، محمدتقی و سلمانیزاده، عباس(1388)، «نوآوری در سازمانها بر مبنای کارآفرینی سازمانی»، مجله راهبرد توسعه، شماره 18: 166 تا 185.
ایران زاده، سلیمان و بابایی هروی، صادق (1389)، رهبری در سازمانهای قرن بیست و یکم (تأثیر انواع هوش بر موفقیت رهبران)، چاپ اول، تبریز، انتشارات دانش افق.
ایمانی جاجرمی، حسین و پور رجب میاندوآب، پیمان (1388)، «سنجش و تحلیل ویژگیهای کارآفرینی دهیاران با تأکید بر عوامل زمینهای مؤثر بر آن (مطالعه موردی: دهیاران روستاهای شهرستان میاندوآب)»، پژوهشهای روستایی، سال اول، شماره اول: 67-97.
آقااحمدی، قربان علی، حلیمی، صبورا و کیا دلیری، لیلا (1391) بررسی رابطه هوش اجتماعی با مهارت کارآفرینی دانشجویان دانشگاه آزاد شهرستان چالوس،
دومین کنفرانس دانشجویی کارآفرینی کشور دانشگاه مازندران.
جمشیدی کهساری، حمزه و قاسمی، میثم(1387)، «کارآفرینی، مفاهیم، نقشها و مهارتها»، نشریه کارآفرینی در عرصه تئوری و عمل، سال اول- شماره اول: 56-72 .
رضایی، راضیه، سلم آبادی، مجتبی، براتی، هادی و تنها، طیبه (1395)، «پیشبینی ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانه دانشجویان بر اساس مؤلفههای هوش اجتماعی»، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، سال دهم، شماره 2: 67-80.
رعدی افسوران، نقی(1389)، «مطالعه قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز»، مجله علوم تربیتی(علوم تربیتی و روانشناسی)، شماره1، دوره6 : 103-128.
رضایی، راضیه، سلمآبادی، مجتبی، براتی، هادی، تنها، طیبه(1395)، «پیشبینی ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانهی دانشجویان بر اساس مؤلفههای هوش اجتماعی»، فصلنامه رهبری و مدیریت اموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، سال دهم، شمارهی 2: 67-80.
سالارزرهی، حبیبالله و هاشمی، جلیل (1387)، «نقش ارزشها و فرهنگ اسلامی در ترویج کارآفرینی و ایجاد توسعه»، همایش اقتصاد اسلامی و توسعه مشهد.
سعیدی کیا، مهدی (1385)، اصول و مبانی کارآفرینی، چاپ چهاردهم، تهران: انتشارات کیا.
سید نقوی، میرعلی، عبداللهپور، مونا (۱۳۸۹)، رابطه بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی، توسعه کارآفرینی، سال سوم، شماره نهم: ۱۲۹-۱۰۳.
صمدآقایی، جلیل(1382)، سازمانهایکارآفرین، چاپ دوم، تهران: انتشارات مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
صمد آقایی، جلیل (1382)، سازمانهایکارآفرین، چاپ دوم، تهران: انتشارات مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
طالبیان، احمد و آذر، رضا (1381) کارآفرینی اجتماعی، نشریهتدبیر، شماره 128.
طباطبایی، زهرا، اوجینژاد، احمدرضا و قلتاش، عباس(1394)، «رابطه هوش اجتماعی با مهارتهای کارآفرینی و خلاقیت دانش آموزان هنرستانهای شهر شیراز»، فصلنامه علمی- پژوهشی رهیافت نو در مدیریت آموزشی، سال ششم، شماره1، پیاپی 21: 85-99.
ظهیری، هوشنگ (1385)، «سنجش پتانسیل کارآفرینی جوانان تحصیل کرده تهرانی و علل اجتماعی مؤثر بر آن»، مجله کار و جامعه، شماره 69 و 70: 57-73.
عربیون، ابوالقاسم، عبداللهزاده، غلامحسین، شریفزاده، ابوالقاسم، محسنی، احمد (1389)، «شناسایی و اولویتبندی شاخصهای تعیینکننده کارآفرینی کسب و کارها»، توسعه کارآفرینی، سال دوم، شماره هشتم: 71-106.
گلمن، دانیل(1389)، هوش اجتماعی، ترجمه حمیدرضا بلوچ، تهران: نشر رخ مهتاب.
مرادی پردنجانی، حجتالله، صادقی ده چشمه، ستار و بیاتی، یاسر (1394) تاثیر هوش اجتماعی بر کارآفرینی اجتماعی(مطالعه موردی: مدیران بسیج استان چهارمحال بختیاری)، فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، سال هیجدهم، شماره 69: 131-149.
میرزاصفی، اعظم، رجاییپور، سعید، جمشیدیان، عبدالرسول(1390)، «رابطة بین سواد اطلاعاتی و قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دورههای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان»، فصلنامه کتابداری واطلاعرسانی، دورهی 14، شماره 1: 241-268.
علی میری، مصطفی (1387)، «آموزش کارآفرینی: پیدایش، توسعه، گرایشها و چالش ها»، توسعهی کارآفرینی، سال اول، شمارهی اول: 133-169.
میرزائی، مجتبی (1393)، بررسی میزان پتانسیل کارآفرینی و عوامل اجتماعی موثر برآن (مطالعهی موردی دانشگاه تبریز)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده حقوق و علوم اجتماعی، دانشگاه تبریز.
نصیری ولیک بنی، فخرالسادات، احمدی، غلامعلی، سلطان آبادی، پروانه(1392)،« بررسی وضعیت هوش اجتماعی و رابطه آن با رفتار شهروندی و خلاقیت سازمانی در دانشگاه بوعلی سینا همدان»، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، سال هفتم، شماره 4 : 91-110.
نعمتی، محمدعلی(1392)، «بررسی ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانه دانشجویان دانشگاههای دولتی تهران»، فصلنامه علمی- پژوهشی نوآوری و ارزش آفرینی، دوره اول، شماره 3: 47-64.
نیلچیان، مژده و کسایی، مسعود (1391)، «راهبرد توسعه نیمرخ کارآفرینی دانشآموختگان آموزش عالی»، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 11: 89-107.
ویسی، رضا، کریم زاده، پریسا(1389)، «توسعهی فرهنگ کارآفرینی، عوامل و راهکارها (مطالعهی موردی: دانشگاه پیام نور استان مازندران)»، دو فصلنامه برنامه و بودجه، شمارهی 111: 159-183 .
Hermann, F., Manfred, L., Christian, K. (2007), "The Significance of Personality in Business Start-up Intentions, Start-up Realization and Business Success", Entrepreneurship and Regional Development, 19 (3), 227–251.
Afriyie ,N & Boohene, R. (2014), "Entrepreneurial Education and Entrepreneurial Culture among University of Cape Coast Students in Ghana , Athens Journal of Education, Vol. 1, No. 4: 5-16
Moradi Pordanjani, H., A., Sadeghi Dehcheshmeh, S. (2014), "The Relationship between Cultural, Emotional, Organizational and Social Intelligence With Entrepreneurship Attitudes (Case Study: Managers of Small And Medium Businesses In Iran)", Magnt Research Report, , Vol.2 (4): 4315-4323
Zsombor, C. (2011), the sociological aspects of entrepreneurship in transyl vanla, summary of the doctoral dissertation, universitya, tea babes -bolyal faculty of sociology and social work.
Marecki, Jennifer(2013), The Importance of Social Intelligence for Entrepreneurial Leaders, TIBA Bachelor Thesis Conference, Enschede, The Netherlands, University of Twente.
Baron , R., A., Gideon, D. M. (2003),"Beyond social capital: The role of entrepreneurs’ social competence in their financial success", Journal of Business Venturing , Vol 18: 41–60.