استراوس، انسلم، و کوربین، جولیت (1397). مبانی پژوهش کیفی، فنون و مراحل تولید نظریۀ زمینهای. ترجمۀ ابراهیم افشار. تهران: نشرنی.
افشانی، سید علیرضا، روحانی، علی، و ابراهیمینیا، سعیده (1397). برساخت اجتماعی اسطورۀ زن زیبا، کاوشی زمینهمند از بدن زیبا تا مخاطرات بدنی در میان زنان طبقۀ متوسط شهر مشهد.
مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 7(2)، 311-339. https://doi.org/10.22059/jisr.2018.251539.641
آرون، ریمون (1390). مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعهشناسی. ترجمۀ باقر پرهام. تهران: علمی و فرهنگی.
حسینیخواه، علی (1387). بررسی نظریۀ انتشار نوآوری در حوزۀ آموزش. نوآوریهای آموزشی، 26(7)، 151-180.
ریتزر، جورج (1394). نظریههای جامعهشناسی در دوران معاصر. ترجمۀ محسن ثلاثی. تهران: علمی.
سراجی، فرهاد، عباسی کسانی، حامد، آقازاده، سلماز، شریفی، سعید، و بختیاری، رسول (1400). چالشهای یادگیری آنلاین در آموزش عالی در دوران کووید-19.
مجلۀ ایرانی آموزش از دور، 3(2)، 16-31. https://doi.org/10.30473/idej.2022.63811.1100
سلمان روغنی، فاطمه، افشانی، سید علیرضا، اسلامی، حسین، روحانی، علی، و نایبزاده، شهناز (1400). تسهیلکنندهها و پیامدهای زندگی شبکهای جوانان: ارائۀ یک نظریۀ زمینهای.
مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 10(4)، 1205-1235. https://doi.org/10.22059/jisr.2021.298430.1035
قریشی، سما، فاطمی، سید امید، و شاطرزاده یزدی، زهرا (1400). بررسی چالشها و پیشنهادات دانشجویان مهندسی دانشگاه تهران در رابطه با یادگیری برخط در دوران بحران کرونا: پژوهش آمیخته.
مجلۀ ایرانی آموزش از دور،
4(1)، 111-125.
https://doi.org/10.30473/idej.2022.65415.1122
کرمدار اسرمی، علی، فرداسرمی، رضا، سعیدی، محمد، و ابراهیمی درویشانی، علیاکبر (1400). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر در ایجاد انگیزه در دانشآموزان بهمنظور شرکت در آموزش آنلاین در دوران پاندمی کرونا.
پژوهشهای کاربردی در مدیریت و علوم انسانی،
2(2)، 97-109.
https://elmnet.ir/doc/2462413-62178
وبر، ماکس (1390). دانشمند و سیاستمدار. ترجمۀ احمد نقیبزاده. تهران: علمی.
هاشمنیا، شهرام، آگاه هریس، مژگان، دوستی، اکرم، رزقی شیرسوار، هادی، و سالمی، نیکا (1400). شناسایی و واکاوی الزامات کلان آموزش آنلاین در آموزش عالی با تأکید بر اثر پاندمی کرونا.
مجلۀ ایرانی آموزش از دور،
3(1)، 31-38.
https://doi.org/10.30473/idej.2022.62292.1079
Afshani, S. A. R., Ruhani, A., & Ebrahiminia, S. (2018). Subliminal Exploration from Beautiful Body to Physical Hazards among Middle-Class Women in Mashhad.
Quarterly of Social Studies and Research in Iran,
7(2), 311-339.
https://doi.org/10.22059/jisr.2018.251539.641 (
In Persian)
Alsubaie, M. N. (2023). Predicting student performance using machine learning to enhance the quality assurance of online training via Maharat platform.
Alexandria Engineering Journal,
69, 323-339.
https://doi.org/10.1016/j.aej.2023.02.004
Aron, R. (2012). Main Currents in Socioligical Thoght. Translated by: B. Parham. Tehran: Elmi Farhang. (In Persian)
Basar, Z. M., Mansor, A. N., Jamaludin, K. A., & Alias, B. S. (2021). The effectiveness and challenges of online learning for secondary school students–A case study.
Asian Journal of University Education,
17(3), 119-129.
http://dx.doi.org/10.24191/ajue.v17i3.14514
de Ruiter, J. A., Poorthuis, A. M., & Koomen, H. M. (2021). Teachers’ emotional labor in response to daily events with individual students: The role of teacher–student relationship quality.
Teaching and Teacher Education,
107(21), 1-12.
https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103467
Garad, A., Al-Ansi, A. M., & Qamari, I. N. (2021). The role of e-learning infrastructure and cognitive competence in distance learning effectiveness during the covid-19 pandemic.
Jurnal Cakrawala Pendidikan,
40(1), 81-91.
http://dx.doi.org/10.21831/cp.v40i1.33474
Ghoreyshi, S., Fatemi, S. O., & Shaterzadeh-Yazdi, Z. (2022). Investigating the Challenges of Engineering Students at the University of Tehran in Regard to Online Learning During COVID-19 Crisis: A Mixed Study.
Quarterly of Iranian Distance Education Journal,
4(1), 111-125.
https://doi.org/10.30473/idej.2022.65415.1122 (
In Persian)
Gilbert, B. (2015). Online learning revealing the benefits and challenges. pp 1-32.
Grammens, M., Voet, M., Vanderlinde, R., Declercq, L., & De Wever, B. (2022). A systematic review of teacher roles and competences for teaching synchronously online through videoconferencing technology.
Educational Research Review, 100461.
https://doi.org/10.1016/j.edurev.2022.100461
Hashemnia, S., Agahheris, M., Dousti, A., Shirsavar, H. R., & Salami, N. (2021). Identify and analyze the macro requirements of online education in higher education with emphasis on the corona pandemic effect.
Quarterly of Iranian Distance Education Journal,
3(1), 31-38.
https://doi.org/10.30473/idej.2022.62292.1079
Hashemniya, S., Agahheris, M., Dousti, A., Rezghi Shirsavar, H., & Salami, N. (2021). Identify and analyze the macro requirements of online education in higher education with emphasis on the corona pandemic effect.
Quarterly of Iranian Distance Education Journal,
3(1), 31-38.
https://doi.org/10.30473/idej.2022.62292.1079 (
In Persian)
Hochschild, A. R. (1983). The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling. Berkeley, CA: University of California Press.
Hosseinikhah, A, (2008). Examining the theory of diffusion of innovation in the field of education. Educational Innovations, 26(7), 151-180. (In Persian)
Karamdar Asrami, A., Fardasrami, R., Saidi, M., & Ebrahimi Darvishani, A. (2021). Identifying and prioritizing effective factors in motivating students to participate in online education during the corona pandemic.
Applied Research in Management And Humanities,
2(2), 97-109.
https://j.armh.ir/ (
In Persian)
Khazaeenezhad, B., & Yaseri Zare, S. (2023). The Pros and Cons of Online Education: Iranian Language Teachers and Learners Perspectives.
Journal of Foreign Language Teaching and Translation Studies,
2(3) 1-22.
https://doi.org/10.22034/EFL.2023.342881.1167
Machusky, J. A., & Herbert-Berger, K. G. (2022). Understanding online learning infrastructure in US K-12 schools: A review of challenges and emerging trends.
International Journal of Educational Research,
114(20), 1-1.
http://dx.doi.org/10.1016/j.ijer.2022.101993
Money, W. H., & Dean, B. P. (2019). Incorporating student population differences for effective online education: A content-based review and integrative model.
Computers & Education,
138, 57-82.
http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2019.03.013
Murtagh, E. M., Calderón, A., Scanlon, D., & MacPhail, A. (2023). Online teaching and learning in physical education teacher education: A mixed studies review of literature.
European Physical Education Review,
29(3), 369–388.
https://doi.org/10.1177/1356336X231155793
Najib, H. M., Bakar, N. R. A., & Othman, N. (2017). E-Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar di Sebuah Institusi Pengajian Tinggi Selangor: E-Learning Among Students of Higher Education Institutions in Selangor.
Attarbawiy: Malaysian Online Journal of Education,
1(1), 74-82.
https://doi.org/10.53840/attarbawiy.v1i1.121
Rahimi, A. R., & Atefi Boroujeni, S. (2022). Determinants of Online Platform Diffusion during COVID-19: Insights from EFL Teachers’ Perspectives.
Journal of Foreign Language Teaching and Translation Studies,
7(4), 111-136.
https://doi.org/10.22034/efl.2022.367023.1204
Ritzer, George. (2016). Contemporary Sociological Theory. Translated by: M. Salassi. Tehran: Elmi Farhangi. (In Persian)
Salmanroghani, F., Afshani, S., Eslami, H., Ruhani, A., & Nayebzadeh, S. (2021). Facilitators and consequences of youths' Networked Life, Presenting a grounded theory.
Quarterly of Social Studies and Research in Iran,
10(4), 1205-1235.
https://doi.org/10.22059/jisr.2021.298430.1035 (
In Persian)
Seraji, F., Abbasi Kasani, H., Aghazadeh, S., Sharifi Rahnamoo, S., & Bakhtiari, R. (2021). Online-only Learning Challenges in Higher Education in COVID-19 Era: A Research Synthesis.
Quarterly of Iranian Distance Education Journal,
3(2), 16-31.
https://doi.org/10.30473/idej.2022.63811.1100 (
In Persian)
Seraji, F., Kasani, H. A., Aghazadeh, S., Rahnamoo, S. S., & Bakhtiari, R. (2021). Online-only learning challenges in higher education in COVID-19 era: A research synthesis.
Quarterly of Iranian Distance Education Journal,
3(2), 16-31.
https://doi.org/10.30473/idej.2022.63811.1100
Sidi, Y., Shamir-Inbal, T., & Eshet-Alkalai, Y. (2023). From face-to-face to online: Teachers' perceived experiences in online distance teaching during the Covid-19 pandemic.
Computers & Education,
201, 104831.
https://doi.org/10.1016/j.compedu.2023.104831
Strauss, A. & Corbin, J. (2019). Basics of qualitative research, techniques and stages of producing grounded theory. Translated by: E. Afshar. Tehran: Ney. (In Persian)
Weber, M (2018). Scientist and Politician. Translated by: A. Naqibzadeh. Tehran: Elmi. (In Persian)
Wu, Y., Xu, X., Xue, J., & Hu, P. (2023). A cross-group comparison study of the effect of interaction on satisfaction in online learning: The parallel mediating role of academic emotions and self-regulated learning.
Computers & Education,
199, 104776.
https://doi.org/10.1016/j.compedu.2023.104776