احمدی، یعقوب، احمدی، وکیل، گودرزی، سعید، و عبدالمالکی، پروانه (1400). تبیین جامعهشناختی مدارا و ابعاد آن (مورد مطالعه: شهروندان هجده سال به بالای استان کرمانشاه).
مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران،
10(2)، 379-408.
https://doi.org/10.22059/jisr.2020.314662.1154
توسلی، غلامعباس، و امانی کلاریجانی، امرالله (1391). تحلیل و بررسی ابعاد سرمایۀ اجتماعی در شبکههای اجتماعی مجازی (با تأکید بر تئوری شبکه). مطالعات رسانهای، 7(18)، 89-99.
بیات، فاطمه، و حسینی، سیده هاجر (1400). فک شدگی و حکشدگی مصرف: تبیین مصرف نمایشی و غیرنمایشی براساس رهیافتهای فک شدگی و حکشدگی اقتصاد نهادگرا (نمونۀ بررسیشده: شهروندان شهر زنجان).
مجلۀ جامعهشناسی ایران،
22(2)، 44-76.
https://doi.org//10.22034/jsi.2021.530531.1435
خالقیفر، مجید، قاسمی، وحید، و همتی، رضا (1394). بررسی جامعهشناختی هزینۀ مبادله و تأثیر آن بر روی کنش اقتصادی کارآفرینان. فصلنامۀ راهبرد، 24(75)، 191-217.
سوئدبرگ، ریچارد (1397). منفعت (صورتبندی مفهوم منفعت از منظرهای جامعهشناسی، اقتصاد و سیاست). ترجمۀ حمزه نوذری و علیرضا اسکندرینژاد. تهران: دنیای اقتصاد.
سوئدبرگ، ریچارد، و گرانووتر، مارک (1395). جامعهشناسی اقتصادی، ساخت اجتماعی و کنش اقتصادی. ترجمۀ علیاصغر سعیدی. تهران: نشر تیسا.
شریفی، نیره (1395). تغییرات اخلاق کسبوکار و عوامل اجتماعی مؤثر بر آن (مطالعهای در شهر بابل). رسالۀ دکتری جامعهشناسی فرهنگی، دانشگاه علامه طباطبایی. گنج.
فرزین، محمدرضا، حسنپور، محمود، عرب مازار، علی، و محمودزاده، سید مجتبی (1398). تحلیل نهادی بر هزینۀ مبادلۀ بازار و کسبوکارهای کوچک و متوسط گردشگری ایران.
فصلنامۀ علمی-پژوهشی برنامهریزی توسعۀ گردشگری،
8(40)، 21-40.
https://doi.org/10.22080/jtpd.2019.16574.3066
کشاورزیان، آرنگ (1383). بازار تهران: تداوم یا دگرگونی. گفتگو، 11، 41-48.
نیازی، محسن، آقابزرگیزاده، شیوا، و گودرزی، امین (1400). فراتحلیل مطالعات رابطۀ سرمایۀ اجتماعی و مدارای اجتماعی در ایران در سالهای 1388-1398.
مجلۀ علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد،
18(2)، 1-26.
https://doi.org/10.22067/social.2022.59038.0
ورشوی، سمیه (1397). دولت و حکشدگی ساختاری بازار فرش دستباف در دورههای پهلوی و جمهوری اسلامی. پایاننامۀ دکتری جامعهشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد. گنج.
ودادهیر، ابوعلی و محمدی، عاطفه (1394). بررسی جامعهشناختی تغییرات ارزشهای اجتماعی-فرهنگی بازاریان تبریز. مطالعات جامعهشناختی شهری، 14(5)، 123-160.
Anne –cyr, A., Le Breton-Miller, I., & Miller, D. (2023). Organizational Social Relations and Social Embedding: A Pluralistic Review,
Journal of Management, 49(1), 474–508.
https://doi.org/10.1177/01492063221117120
Amirpanahi, M. (2018). The Social Construction of Market; Sociological Analysis of Origination of Market by emphasize on Baneh Market in Kordistan
. Sociological Review, 25(1), 87-115. https://doi.org/10.22059/jsr.2018.67703 (
In Persian)
Ahmadi, Y., Ahmadi, V., Goodarzi, S., & Abdolmaleki, P. (2021). 'Sociological Explanation of Tolerance and its Dimensions (Case Study: Citizens over 18 Years Old in Kermanshah Province)',
Quarterly of Social Studies and Research in Iran,
10(2), 379-408.
https://doi.org/10.22059/jisr.2020.314662.1154 (
In Persian)
Alinejad, M., & Saeidi, A. (2018). Sociological analysis of the entrepreneurial role of Azeri-speakers in Tehran with emphasis on seafarers.
Journal of Economic and Developmental Sociology, 7(2), 91-124.
https://dorl.net/dor/20.1001.1.23224371.1397.7.2.4.5 (
In Persian)
Belyavskiy, B. (2020). Social Embeddedness as a Business Goal: New Theoretical Implications from the Case of a Global value Chain. Journal of Economic Sociology, 21(3), 151-173.
Bayat, F., & Hosseini, S. H. (2021). Explanation of Conspicuous and Non-Conspicuous Consumption Zanjani Citizens, Based on Separateness and Embeddedness Approaches in Institutionalism Economics,
Iranian Journal of Sociology, 22(2), 44-76.
https://doi.org/10.22034/jsi.2021.530531.1435 (
In Persian)
Czernek-Marszałek, K. (2020). The sources and components of social embeddedness as determinants of business cooperation in a tourist destination.
Journal of Destination Marketing & Management,
19(100534), 2-17.
https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2020.100534
Czernek-Marszałek, K. (2020a). Social embeddedness and its benefits for cooperation in a tourism destination.
Journal of Destination Marketing & Management, 15(100401), 2-17.
https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2019.100401
Ding, H., Hu, Y., Jiang, H., Wu, J., & Zhang, Y. (2023). Social embeddedness and supply chains: Doing business with friends versus making friends in business.
Production and Operations Management Society, 32(7), 1-32.
https://doi.org/10.1111/poms.13962
Farzin, M. R., Hasanpoor, M., Arab Mazar, A., & Mahmoud Zadeh, S. M. (2019). Institutional Analysis of Iran's Tourism Market and SMEs. Tourism Planing and Development, 8(40), 21-40. https://doi.org/10.22080/jtpd.2019.16574.3066 (In Persian)
Granovetter, M. (1985). Economic action and social structure: The problem of embeddedness. American Journal of Sociology, 91(3), 481-510.
Granovetter, M. (1993). Problems of explanation in economic sociology. In Nohria, N., Eccles, R. (eds.). Networks and Organizations: Structure, Form and Action.
Harvard Business School Press, Harvard.
https://doi.org/10.4159/9780674977792-002
Hosseinighomi, M., & Rezaei, M. (2017). Linkage of Mosque -market: social cohesion in Tehran Bazaar, Strategic Research on Social Problems, 5(4), 19-48. (In Persian)
Hemati, R., Farahmand,Sh., Khalegifar,M.,& Gasemi,V. (2015).
A Sociological Study of Transaction Cost and Its Impact on Entrepreneurs’ Economic Activity: The Case of the Entrepreneurs in Hamadan Province, A Quarterly Journal of Strategy,24(2),75,191-217. (
In Persian)
Hosseini Ghomi, M. (2017). Investigation of Social Structure Changes (Relational Structure): Sociological Study Network Links in Tehran Market, Journal of Applied Sociology, 27(4), 153-170. https://doi.org/10.22108/jas.2017.21164 (In Persian)
Keshavarzian, A. (2007). Tehran Market: Continuity or Transformation? Conversation, 48, 11-41. (In Persian)
Li, Y., & Fei, G. Z. (2023). Network embeddedness, digital transformation, and enterprise performance—The moderating effect of top managerial cognition.
Frontiers in Psychology,
14, 1098974.
http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1098974
Majidian Dehkordi, N., Dalvi Esfahan, M., & Aghadavood, R. (2023).Organizational Embeddedness Model Based on Knowledge Application,
Knowledge Processing Studies, 3(5), 195-222.
https://doi.org/10.22054/dcm.2022.67177.1080
Niazi, M., Aghabozorgizadeh, Sh., & Goudarzi, A. (2022). Meta-Analysis of Studies on the Relationship between Social Capital and Social Tolerance in Iran in the Years 2009-2019.
Ferdowsi University of Mashhad Journal of Social Sciences, 18(2), 1-26.
https://doi.org/10.22067/social.2022.59038.0 (
In Persian)
Swedberg, R., & Granovetter, M. (1948). Economic sociology, social construction and economic action (1st Ed.). Translated by: A. Saeidi. Basic BOOKS (Original work published 1948). (In Persian)
Saadipour, E. (2013). The Effects of Modern Technology on Social Networks with Emphasis on Adolescent.
Quarterly of Social Studies and Research in Iran,
2(2), 315-338.
https://doi.org/10.22059/jisr.2013.50431 (
In Persian)
Sharifi, N. (2017). Business Ethics Changes and Social factors Influencing It. Inquiry in Babol City). Doctoral dissertation in cultural sociology. Allameh Tabatabai University. Ganj. (In Persian)
Tavasoli, Gh., & Amani, K. A. (2012). Analyzing and examining the dimensions of social capital in virtual social networks (with emphasis on network theory). Media Studies, 7(3), 97-103. (In Persian)
Vedadhir, A., & Mohammadi, A. (2015). A Sociological study of the socio-cultural changes of Tabriz Bazaar,
Journal of Sociological Urban Studies, 14(5), 123-160. (
In Persian)
Varshovi, S. (2018). State and Structural Embeddedness of Handmade Carpet Bazaar during Pahlavi and Islamic Republic in Iran. Dissertation Ferdowsi University of Mashhad. Ganj. (In Persian)