احمدی، سیروس، مختاری، مریم، و حسیننژاد، قدم (1394). ارزیابی وضعیت اشتغال دانشآموختگان رشتههای علوم انسانی و عوامل مؤثر بر آن (مورد مطالعه: دانشگاه یاسوج). فصلنامۀ انجمن آموزش عالی ایران، ۷(۴)، 1-20.
اسلامی، روح اله (1394). سیاست بهمثابۀ تکنیک؛ مبانی روشی علم سیاست. تهران: خرسندی.
تانگ، رزمری (1387). درآمدی جامع بر نظریات فمینیستی. ترجمۀ منیژه نجم عراقی. تهران: نشرنی.
حقیقت، سید صادق (1387). روششناسی علوم سیاسی. قم: دانشگاه مفید.
رجائی، راحله (1396). بررسی اثر سهم اشتغال زنان بر بهرهوری نیروی کار در ایران، رسالۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه فردوسی مشهد.
زرافشانی، کیومرث، خالدی، خوشقدم، و غنیان، منصور (1388). تبیین جایگاه مشارکت زنان روستایی در برنامههای آموزشی ترویجی براساس نردبان مشارکت شری ارنستین. مجلۀ پژوهش زنان، ۷(۳)، ۱۰۷-۱۲۸.
زندی، فاطمه، دامنکشیده، مرجان و مرادحاصل، نیلوفر (1391). نقش رشد اقتصادی بر مشارکت زنان در کشورهای منتخب آسیا. فصلنامۀ علمی-پژوهشی زن و فرهنگ، ۳(۱۱)، ۱۱۱-۱۲۵.
سعیدی رضوانی، محمود، محمدحسینزاده، معصومه، و باغگلی، حسین (1389). سرنوشت شغلی فارغالتحصیلان دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد.
مطالعات تربیتی و روانشناسی، 11(2)، 57-86.
https://doi.org/10.22067/ijap.v11i2.8073
سنجابی، علیرضا (1384). روششناسی در علم سیاست و روابط بینالملل. تهران: قومس.
شاهنوشی، ناصر (1391). جهتدهی تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فردوسی مشهد در راستای افق بلندمدت فضای کسبوکار در کشور و استانهای خراسان، گزارش طرح پژوهشی، معاونت طرح و برنامۀ دانشگاه فردوسی مشهد.
صالحی عمران، ابراهیم (1385). وضعیت اشتغال دانشآموختگان زن. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ۱۲(۳۹)، 41-60.
صفری شالی، رضا (1385). عوامل فرهنگی و اجتماعی با میزان مشارکت زنان روستایی در امور مسائل خانوادگی. مجلۀ پژوهش زنان، ۶(۱)، ۱۳۷-۱۵۹.
عزیزی، محمد (1390). مقدمهای بر متوازن نمودن تحصیلات دانشگاهی با نیازهای بازار کار، گزارش طرح پژوهشی، دفتر مطالعات اجتماعی (گروه آموزش و تحقیقات).
علی پور، پروین؛ زاهدی مازندرانی، محمدجواد؛ ملکی، امیر و جوادی یگانه، محمدرضا (1396). تحلیل گفتمان عدالت جنسیتی در برنامۀ پنجسالۀ ششم توسعۀ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران.
مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 6(2)، 203-229. https://doi.org/10.22059/jisr.2017.233842.527
علیزاده اقدم، محمدباقر، عباسزاده، محمد و ساعی، مرضیه (1400). مطالعۀ جامعهشناختی فرسودگی تحصیلی دانشجویان (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه تبریز).
مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران،
۱۱(۲)، 489-516.
https://doi.org/10.22059/jisr.2022.319915.1191
فراستخواه، مقصود (1396). گاه و بیگاهی دانشگاه در ایران. تهران: آگاه.
قانعی راد، محمدامین (1398). جایگاه زنان در آموزش عالی ایران. تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
کریمی، فاطمه (1391). بررسی وضعیت و چالشهای پیشروی اشتغال دانشآموختگان زن دانشگاه. نامۀ آموزش عالی، ۵(۲۰)، 81-98.
لوید، ژنویو (1387). عقل مذکر. ترجمۀ محبوبه مهاجر. تهران: نی.
محتشمی، بتول (1383). پیشنویس سیاستهای بهبود وضعیت زنان در آموزش عالی. ویرایش چهارم. تهران: شورای فرهنگی-اجتماعی زنان.
مشیرزاده، حمیرا (1386). تحول در نظریات روابط بینالملل، تهران: سمت.
Ahmadi, S., Maryam, B., & Hosseinnejad, Gh. (2014). Evaluation of the employment status of humanities graduates and factors affecting it (Case study: Yasouj University). Iran's Higher Education, 7(4), 1-20. )In Persian(
Alizadeh Aghdam, M. B., Abbaszadeh, M., & Saei, M. (2022). A Sociological Study of Students' Academic Burnout (Case Study: Students of Tabriz University).
Quarterly of Social Studies and Research in Iran,
11(2), 489-516.
https://doi.org/10.22059/jisr.2022.319915.1191 (
In Persian)
Azizi, Mohammad (2018), an introduction to balancing university education with the needs of the labor market, Islamic Council of Iran Research Center, Social Studies Office (Education and Research Department), specialized report.
Bracey, G. W. (2006). Students do not need high-level skills in todays job market, Education Digest: Essential Readings Condensed for Quick Reviw, 72(4), 24-28.
Budria, S., & Pereira, P. T. (2008). The Contribution of Vacational Tranning to Employment, Job- Related Skills and Productivity: Evidence from Madeira Island,
IZA Discussion Papers 3462, Institute for the study of Labor (IZA).
https://doi.org/10.1111/j.1468-2419.2008.00315.x
Eslami, R. (2014). politics as a technique; Methodical foundations of political science. Tehran: Khorsandi.
Farastkhah, M. (2016), University in Iran sometimes and occasionally. Tehran: Agah Publications.
Haghighat, S. S. (2007), Political Science Methodology. Qom: Mofid University Publishing Organization.
Ives, B. and Valacich, J. and Waston, T.R. (2002). What every business student needs to know about information system,
Communications of the Association Systems,
9, 467-477.
https://doi.org/10.17705/1CAIS.00930
Karanssio, N., Pazarskiz, M., Mitsopoulos, K., & Christodoulou, P. (2006). EU strategies to encourage youth entrepreneurship: Evidence from higher education in Greece,
Industry and Higher Education,
20(1), 43-50.
https://doi.org/10.5367/000000006776150747
Karimi, F. (2013). A Study of Situation and Challenges in front of University Women Alumni’s Employment. Higher Education Letter, 5(20), 81-98. (In Persian)
Korenman, S., & David, N. (1997). Cohort Crowding and Youth Labor Markets: Across National Analysis. Journal of Population Economics, 25(11), 224-312.
Lloyd, G. (2002). The man of reason: “Male” and “female” in western philosophy. Translated by: M. Mohajer. Tehran: Ney Publishing.
Mohtashmi, B. (2013). Draft policies for improving the status of women in higher education (4th Ed.). Tehran: Women's Cultural-Social Council. (In Persian)
Moshirzadeh, H. (2006), Evolution in the theories of international relations, Tehran: Samt.
Qanei Rad, M. A. (2018). Women's position in Iran's higher education. Tehran: Cultural and Social Studies Research Institute.
Rajaei, R. (2016). Investigating the effect of women's employment on labor productivity in Iran, Master's Thesis, Faculty of Administrative Sciences and Economics, Ferdowsi University of Mashhad. (In Persian)
Safarishali, R. (2008). A Study on Social and Cultural Factors Related to the Participation Level of Rural Women. Woman in Development & Politics, 6(1), 137-159. (In Persian)
Saidi, M., Mohammadhossainzadeh, M., & Baghgoli, H. (2011). the fate of graduateds of School of Educational and psychological Sciences the explanation of.
Research in Clinical Psychology and Counseling,
11(2), 57-86.
https://doi.org/10.22067/ijap.v11i2.8073 (
In Persian)
Salehi, E. (2016). Employment Status of Female Graduates. Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education, 12(1), 41-60. (In Persian)
Sanjabi, A., (2004). Methodology in Political Science and International Relations. Tehran: Qomess.
Shahnushi, N. (2012), Orientation of human resources training in Ferdowsi University of Mashhad in line with the long-term horizon of the business environment in the country and Khorasan provinces, Vice President of Planning and Program of Ferdowsi University of Mashhad. (In Persian)
Stapleton, D. C., & Young, D. J. (1988). Educational attainment and cohort size.
Journal of Labor Economics,
31, 330-361.
https://doi.org/10.1086/298186
Tang, R. (2007). A comprehensive introduction to feminist theories. Translated by: M. Najm Iraqi. Tehran: Ney Publishing.
Zandi, F., Damankeshideh, M., & MuradHasel, N. (2011). The role of economic growth on women's participation in selected Asian countries.
Cultural Psychology of Women,
4(11), 111-125.
https://journals.iau.ir/article_523301.html (
In Persian)
Zarafshani, K., Khaledi, K., & Ghanian, M. (2008) Explaining rural womens' participation in extension education program based on Arnstein's ladder of citizen participation model. Women's Research Journal, 7(3), 107-128. (In Persian)